utorok 4. augusta 2015

Robert Galbraith : Volanie Kukučky

Originálny názov : The Cuckoo´s Calling

Stručné zoznámenie s dejom :
Keď sa slávna modelka Lula Landry vrhne dolu zo svojho zasneženého balkóna v londýnskej štvrti Mayfair, vyšetrovatelia rýchlo usúdia, že šlo o samovraždu. Prípad sa zdá byť uzavretý. Lulin brat má však stále isté pochybnosti. A najatý súkromný detektív má za neho odhaliť pravdu. Cormoran Strike je vojnový veterán, ktorý si z Afganistanu odniesol ťažké zranenie a jazvy na duši. Počas riešenia prípadu preniká do sveta distingvovaných mladých mužov a krásnych zvodných žien, prichádza na desivé súvislosti a sám sa ocitá v smrteľnom nebezpečenstve. Tento napínavý kriminálny román pôsobivo zobrazuje atmosféru veľkomestského Londýna – od ospalého pokoja ulíc vo štvrti Mayfair po zabudnuté krčmičky v East Ende a čulý ruch v Soho. Cormoran Strike sa po prvýkrát predstavuje v oceňovanom detektívnom románe od Roberta Galbraitha, čo je  pseudonym J. K. Rowlingovej.


Krásna obálka, dokonalá hrúbka, uznávaná autorka i dobré ohlasy. Kniha, ktorú číta celý svet. Moje očakávania boli dosť veľké. Taktiež zbožňujem hrubé knihy, lebo príbehov, situácii a zápletiek nikdy nie je dosť.

Detektívky už dlhšiu dobu patria k mojim obľúbeným žánrom. Čítala som ich už celkom dosť, no táto sa od všetkých, čo som doteraz prečítala dosť líšila. Keď som s radosťou knihu otvorila, rýchlo som sa začítala. Všetko bolo v dobrej časovej následnosti vysvetlené. Kniha pozostáva z prológu a piatich častí. V prológu sa oboznámime s dňom vraždy. Udalosť je veľmi živo opísaná, tak, že si hocikto dokáže predstaviť, že v tom momente stojí pred domom v luxusnej štvrti a všade okolo sa pohybujú policajti, forenzní lekári a kopa otravných a dotieravých novinárov.

Dej pokračuje o tri mesiace, kedy sa už pomaly všetko rozbieha, avšak úplne iným štýlom, ako som čakala. Musím povedať, že táto knihy nebola len detektívka, obsahovala aj komplexné životné príbehy hlavných postáv. Trochu mi vadilo, že celý dej sa veľmi naťahoval tým, že obsahoval vsuvky denného režimu Cormorana Strika. U detektívok som nebola na toto zvyknutá a preto sa mi občas nechcelo ku knihe vrátiť.
Teraz by som vám chcela stručne opísať dve postavy.


CORMORAN STRIKE
Bývalý vojak s ťažkým životom. Je synom slávneho otca, o ktorom vie ale o dosť menej ako cudzí ľudia. Mama tiež nebola veľmi starostlivým typom. Zomrela, keď bol Strike mladý. Keď ho jedného dňa jeho snúbenica vyhodí z jej bytu, ocitne sa úplne sám, bez peňazí a bez ubytovania. Odteraz bude musieť spať vo svojej kancelárii. Už nejaký čas pracuje ako súkromný detektív, no nejde mu to až tak ľahko. Dlhy sa hromadia a on je v ťažkej situácii. Keď sa v dverách do jeho kancelárie zjaví mladá sekretárka, ktorú mu poslala agentúra, všetko sa pomaly ale isto mení.


“How could the death of someone you had never met affect you so?” 


ROBIN ELLACOTT
Mladá žena plná života. Do Londýna sa presťahovala len nedávno za svojim snúbencom a zatiaľ strieda dočasné zamestnania. Keď sa dozvedela, že dostala ponuku pracovať ako sekretárka súkromného detektíva, veľmi sa z toho tešila, bol to akýsi jej detský sen. Je veľmi milá a ochotná, rýchlo sa chytí do práce. Snaží sa Strikovi pomôcť ako sa dá a je mu ozajstnou oporou. Navyše práca ju veľmi baví a jej snaživosť je obrovská. Detektív v nej vidí prototyp správnej ženy.


Ako som už spomenula, táto kniha bola iná, originálna  a úplne nezvyčajná. Napriek všetkému, čo som jej vytkla, bola jednou z ďalších kvalitných kníh, ktoré som doteraz čítala. Nedokážete ju zhltnúť za pár dní, ak ju chcete prečítať, musíte mať naozaj trpezlivosť. Mne to trvalo asi necelé 2 týždne.
Verím však, že nesklame žiadneho milovníka detektívok.

Moje hodnotenie :   

Za túto knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk
Kúpiť si ju môžete tu. :) 



Čo hovoríte vy na túto knihu ? Ako sa vám pozdávala ?
Vyhovoval vám takýto štýl ?
Všetky vaše názory mi môžete napísať do komentárov, budem
veľmi rada.

Vaša
K.

Obrázky : http://filmgeek101.tumblr.com/post/29647184885/klovn-review-a-very-good-comedy-that-                  i-may
                 http://www.martinus.sk/?uItem=164935
                 http://www.hypable.com/jk-rowlings-new-book-cuckoos-calling-review/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára