nedeľa 15. februára 2015

Knihy môjho detstva alebo na čom som vyrástla :)

Dodnes si pamätám dlhé zamračené dni, kedy som pri chorobe zababušená v posteli čítala knihy jednu za druhou. Dnes tipujem, že čítanie som začala brať vážne keď som mala tak okolo 7 rokov. Skúsila som sa rozpamätať nad žánrami, nad autormi a tak podobne.

Možno že aj vy ste kedysi chodili v rámci školského klubu povinne všetci do knižnice. Na nás vychovávateľka ustavične kričala aby sme sa nešmýkali na návlekoch :D
Jedna z mojich prvých knižiek bola celkom iste od Gabriely Futovej. Viem, že postupom času som prečítala asi všetky jej knihy z knižnice. Celkom presne si pamätám, že raz, keď som mala angínu, mamka mi doniesla z knižnice knihu Hľadám lepšiu mamu. Moja prvá reakcia na to znela : "Ale veď to sú také malé písmenká !! To bude trvať večnosť...". Ani neviem ako, začala som čítať a už som sa od nej nevedela pohnúť a zhltla som ju za pár dní.

Ako na druhú autorku si spomínam na Jacqueline Wilsonovú. A určite nie som sama. Bola to autorka, pri ktorej sme sa o knihy v knižnici so spolužiačkami priam predbiehali. Doteraz neviem, čím sú tie knihy tak dobré, čím to autorka robí. V pamäti mám vryté nekonečné medzispolužiačkové rozhovory o Tracy Beakerovej, túto sériu knižiek som ako malá prečítala snáď stokrát. Jediné, čo mi na týchto knihách vadilo a stále mi vadí je ich hrúbka. Písmená sú veľké a ani neviem, kedy som knihu dočítala. Raz na mňa prišlo odbobie, keď som si tieto knihy pýtala na všetky sviatky a dnes ich vlastním 10, pričom prečítala som niečo cez 30.


Ďalšou autorkou bola stará dobrá Astrid Lindgrenová, ktorú si všetci pamätáme z povinného čítania pre 3. alebo 4. ročník v knihe Pippi dlhá pančucha. Napísala však ďalšie knihy, ktoré nie sú kvalitou o nič horšie, priam naopak.





A na záver som si nechala jednu moju detskú srdcovku, knihu s názvom Tuláčik a Klára (Erik Jakub Groch), ktorú som si prečítala párkrát už aj v tomto veku. Klára sa v príbehu spriatelí s psom Tuláčikom a zažijú spolu ešte kopec srandy. Bola som knihou priam posadnutá a dnes, potom čo mi ju mamka ako dieťaťu  stále čítavala, musím uznať, že na moje pomery je už trochu opotrebovaná (a to všetky moje knihy sú dodnes ako nepoužité) :)

Zhoduje sa aspoň niečo z tohto s vašimi detskými knihami ? Čo ste čítali ako deti vy ? Uprednostňovali ste zahraničnú, či Slovenskú literatúru ?

Neváhajte mi napísať do komentárov.
S pozdravom
K.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára