nedeľa 15. marca 2015

TAG : od začiatku až dodnes alebo keby bolo keby :)

Predstavujem vám môj úplne prvý TAG a priznávam sa, neviem ako naň zareagujete, no za pokus nič nedám. Dlho som rozmýšľala nad nejakou témou a napadlo mi, čo tak začať od minulosti, prejsť do súčasnosti a možno trošku uvažovať nad budúcnosťou ?

Nuž, ako by som začala... Každý má/mal nejaké tie svoje sny, niekto chce byť slávnym hercom, iný nájsť spôsob ako vytvoriť liek, čo vylieči rakovinu, niekto chce byť hudobníkom a niekto ( napr. aj ja ) chcel a možno ešte aj chce napísať knihu.

Rozhodla som sa téme písania kníh venovať tento tag. Pospomínajte si na svoje čitateľské začiatky, skúste porozmýšľať nad tým, či by ste napísali to isté teraz a vtedy.

Rozhodla som sa vám týmto spôsobom napísať aj ako to bolo so mnou a podeliť sa s vami o moju skromnú čitateľskú históriu :)



1. Keď si ešte nevedel čítať, ako si vnímal príbehy, čo ti čítali rodičia, známi ? Chcel si sa naučiť čo najrýchlejšie čítať, aby si si mohol čítať celé hory príbehov sám ?
Rodičia mi čítali rôzna príbehy a rozprávky odkedy si pamätám. Kopu z nich som vedela naspamäť a robilo mi to veľkú radosť. Ešte pred nástupom do školy som sa naučila čítať a odvtedy som siahala po všetkých knihách, ktoré som našla u nás v polici.

2. Písal si v detstve nejaké vlastné poviedky, básničky, rozprávky ? Keď áno, o čom boli ? Aké boli tvoje námety ?
Ako mnohé deti, najprv som si svoje vlastné príbehy vymýšľala v hlave, a keď už som vedela písať, začala som s tvorbou rôznych básničiek. Neskôr som prešla na krátke poviedky, ktoré som písala buď na stroji, alebo ručne a papiere som vždy zospinkovala do "knižnej podoby" :) Minule som celú moju tvorbu našla v pivnici a nad niektorými "dielami" som sa schuti zasmiala. :)



3. Patrilo čítanie k tvojim veľkým záľubám v detstve, čítal si len tak sem-tam, alebo len keď si musel písať do školy čitateľský denník ?
Mala som obdobie (veď kto nemá), kedy sa mi do čítania veľmi nechcelo, bolo to niekedy na prvom stupni ZŠ. Avšak netrvalo to dlho a odvtedy čítam len s malými prestávkami. Spomínam si na časy, keď sme v rámci školského klubu chodili s celou triedou do knižnice. Priam sme sa bili o Jacqueline Wilsonovú, Klub záhad a ďalšie rôzne knihy. Dnes mám dojem, že deti čítajú čoraz menej, čo je veľmi veľmi smutné.

4. Túžil si niekedy napísať vlastnú knihu a stať sa slávnym spisovateľom ?
A koľko krát.. snívala som o tom keď som bola ešte malá. Určite som sa chcela stať slávnou spisovateľkou, no vtedy som ešte nevedela, že to nie je len tak...Koľko toho treba, pracovať na sebe, vedieť sa vyjadrovať, to všetci vieme.

5.* Chcel by si nám povedať, o čom tvoje prvé vymyslené príbehy boli?
Písala som o všeličom. O zvieratách, bohatých dámach, hračkách, hudbe, príbehoch z dávnych čias, o rodinách zo vzdialených častí Zeme... Tém bolo veľa a písať o všetkých z nich ma bavilo :)

6. Keď si porovnáš staršie a terajšie časy, zmenil sa tvoj vzťah ku knihám ? Ako ?
V podstate ani nie. Čítam stále rovnako rada, samozrejme zmenila som žánre, autorov ale moja láska ku knihám zostala stále rovnaká.

7. Chcel by si sa venovať literatúre aj v budúcnosti, napr. aj odborne ? Chcel by si niečo predsalen napísať a vydať ?
Veľmi ťažká otázka ( no aj tak som ju vybrala :DD ) Budúcnosť zatiaľ veľmi neriešim, snažím sa užívať si každý deň a čo sa stane neskôr ? Nechám sa prekvapiť.



Na vyplnenie tohto tagu nominujem blog addicted-to-read.blogspot.sk a taktiež každého, kto bude mať chuť a čas :)
  
pozdravuje
vaša
K.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára